Naujienos
Gera žinia mokytojams 5-11 klasių moksleiviams ir jų tėveliams!

Programa " In action"

Forumo teatras pradeda vykdyti edukacinę programą, skirtą klasių problemų sprendimui, kolektyvo formavimui ir psichologinio  klimato gerinimui.

 Komandos formavimo programa "IN ACTION"

 

  • Kodėl prgrama "IN ACTION" reikalinga?

Problema. Dažna klsė susiduria su mokinių tarpusavio santykių problemomis, kurios turi įvairias formas: patyčios iš atstumtųjų, neigiama lyderystė, susiskaldymas grupėmis, konfliktai, nesusikalbėjimas, netolerancija ir kt. Nesprendžiamos problemos blogina klasės mikroklimatą, mažina mokinių motyvaciją mokytis, trukdo susikaupti bei atitraukia dėmesį nuo mokymosi į tarpasmeinių santykių sunkumus. Tokių įtemptų santykių pasekmes jaučia ir mokytojai, kurie jaučiasi atsakingi už atmosferą klasėje, ir tėvai, kurie jaudinasi dėl pablogėjusios vaikų emocinės savijautos.

 

Reikia nepamiršti, kad mokykloje vaikai mokosi ne tik akademinių dalykų, bet ir formuoja bendravimo su aplinkiniais įgūdžius, todėl labai svarbu sudaryti sąlygas mokiniams mokytis konstruktyviai bendrauti tarpusavyje, efektyviai spręsti tarpusavyje iškylančius sunkumus.

Probelmos sprendimo pasiūlymai. Pirmiausias žingsnis į problemos sprendimą - problemos priežasčių radimas, problemos įvardinimas ir suformulavimas. Neretai klasėje kylančius sunkumus yra nesunku pastebėti, nes jie būna akivaizdūs, tačiau yra sudėtingiau sukonkretinti sunkumų kilimo priežastis, nes jos ne taip akivaizdžiai matomos. Problemos priežastis yra svarbu įvardinti dėl to, kad tik suradus priežastis ie jas pašalinus įmanomas problemos sprendimas.

O ieškant sprendimų, svarbus akcentas - metodai ir priemonės, padedantys pagerinti tarpusavio santykius, mokantys tarpusavio sunkumų sprendimo būdų, lavinantys bendravimo, konfliktų sprendimo įgūdžius.

 

  • Kas tai per programa "IN ACTION"?

Struktūra - kaip viskas vyksta. Programa yr apritaikoma individualiai pagal atvejį, su kuriuo dirbama. Pirmiausia, įvertinama klasės santykių struktūra (sociometrinis tyrimas) - nustatoma, kaip mokiniai vertina santykius su kitais, kuriuos mokiniai išskiria lyderiais, kuriuos vertina kaip atstumtuosius bei koks statusas priskiriamas kuriam klasės mokiniui. Pagal sociometrijos duomenis, kuriuos pateikia mokyklos psichologas arba socialinis darbuotojas, ar klasės auklėtojo bendrais bruožais įvardintą problemą ieškoma priemonių, kurios padėtų rasti problemos priežastis bei padėtų jas šalinti.

 

Po darbo su klase plano sudarymo, susitinkama su klase, su ja susipažįstama "gyvai". Susipažinimas "gyvai" leidžia dar detaliau apsvarstyti taikytiną programą, kuri atitinkamai koreguojama, kad patenkintų grupės poreikius.

Po įžanginio užsiėmimo su klase dirbama keliais metodais:

- Komandos formavimo žaidimai - pratimai.

- Vertybių išsiaiškinimas.

- Meno terapija.

- Forumo teatro metodas.

- Video terapija (metodas taikomas bus vėliau specialiai pageidaujant).

- Kino edukacija (meotdas taikomas bus vėliau specialiai pageidaujant).

Po užsiėmimų ciklo (skaičius priklauso nuo klasės pageidavimų) vyksta apibendrinimas bei teikiamos rekomendacijos tolesniam darbui su klase.

Kam skirta. Programa skirta moksleiviams, besimokantiems 5-11 klasėse ir norintiems pagerinti tarpusavio santykius su klasiokais arba turintiems įvarių sunkumų tarpusavio bendravime.

 

  • Programos "IN ACTION" nauda moksleiviams:

a) padės geriau pažinti save ir klasės draugus;

 b) atkreips dėmesį į konstruktyvius sunkumų sprendimo būdus;

c) lavins bendravimo įgūdžius;

d) leis geriau suprasti visus klasės mokinius, ne tik tuos, su kuriais daugiausia bendraujama;

e) pagerins emocinę klasės atmosferą, kas skatins moksleivį gerai jaustis;

f) pamokys atviriau ir nuoširdžiau bendrauti iškylant tarpusavio santykių sunkumams.

 

  • Programos "IN ACTION" nauda mokytojams:

a) sumažins konfliktų klasėje kilimo galimybę;

 b) leis geriau pažinti mokinius bei klasės procesus;

c) skatins mokinius iškilus sunkumams kreiptis į mokytoją, o ne neadekvačiai spręsti problemas patiems.

 

  • Progamos "IN ACTION" nauda tėveliams:

a) sumažėjus įtampai klasėje, vaikai jausis geriau;

 b) vaikai išmoks sunkumų sprendimo įgūdžių, kuriuos galės perkelti ir į aplinką už mokyklos ribų (pvz. namuose).

 

Vieno užsiėmimo trukmė - 2 akademinės valandos.


Atvykimo laikas derinamas su konkrečia klase.

Susisiekite su mumis.

Dėl platesnės informacijos ir veitų rezervavimo kreipkitės

el paštu info@forumtheatre.lt arba tel. 8 614 24997

 

<< Atgal